“Evropski film ni zatežen!”

Rok_Govednik-250x16723.9.2013

Prevečkrat slišim, da so art filmi nezanimivi, dolgočasni, zamorjeni, čudni … zateženi, skratka. K takšnemu prepričanju se v družbo art filma kaj hitro doda tudi evropski film. Hm, zakaj? Če so tovrstni filmski izdelki res drugačni od teh, ki se jih da spremljati po večini kinematografov (in TVjev), je ob tem nujno potrebno razumeti, da je zaradi moči trga (in trga moči) povečini možno spremljati predvsem filme ameriške popularne produkcije. Za te je značilno, da želijo z žanrsko usmerjenostjo v gledalcih zadovoljiti in omogočiti romantično ljubezen, zločinske podvige, mitološke bitke in avanture, reševati male in velike družinske težave, odpirati peklenska vrata ali adrenalinsko dirjati po prašnih cestah Tokia. Ja, film je v tem pogledu res le zabava … Ampak film je lahko tudi več!

Evropska filmska produkcija je čudovita in bogata zbirka zgodb avtorjev, ki svet razumejo vsak na svoj način, njihovo percipiranje pa je tako močno vezano na njihove želje, hotenja, hrepenenja, prepričanja … Na konflikte, ki jih zbadajo, in na estetske normative, zaradi katerih izoblikuje točno takšno končno filmsko formo. K temu dodajmo še socio-kulturni vpliv na avtorja in njegovo situiranost (država, politični sistem, družbeni položaj) in tako se v evropski zbirki znajdejo med seboj specifično drugačne filmske različice razgrnjenega življenja.

/…/

Žanrska ponudba filmov (ameriške produkcije) gledalce poleni v pojmovanje filma kot ‘instant zabave’, s čimer verjetno evropski, art ali neodvisni filmski izdelki takšnim konzumerjem stežka vzbudijo interes … Evropski film ni zatežen! Od gledalca zahteva le večji krožnik angažmaja ob gledanju, dve čajni žlički filmofiličnosti in ščepec radovednosti o svetu na sploh. To je torej le še večja zabava!

/…/

Rok Govednik, Programski vodja Filmskega tedna Evrope 2012, april 2012

(Blog je bil napisan ob izvedbi projekta Filmski teden Evrope 2012 in ga izvirno najdete tukaj.)

Deli to stran z drugimi:


Komentarji so onemogočeni.