Filmska vzgoja v osnovnih šolah

Če je pri vrtčevskih otrocih še zelo pomembno, da nabirajo veščine preko igre, je v osnovni šoli učenje že na mnogo višji in kompleksnejši ravni. Enako je tudi s (filmsko) vzgojo, ki jo lahko po težavnosti razlikujemo glede na triade, torej 1.-3. razred, 4.-6. razred in 7.-9. razred.

Med tem ko lahko pri prvi triadi otrok še uporabimo metode kot pri vrtcih (z nekaj zahtevnejšimi nalogami), se od otrok v drugi triadi pričakuje že nekaj več (tudi samostojnega dela), pri otrocih tretje triade pa že kritično razumevanje, argumentiranje lastnih mnenj in izoblikovanje lastnih slogov umetniškega izražanja.

Pogovor o filmu, o temah iz filma (od starosti 9 let, 45 min)
Skupaj z učenci si v bližnjem kinu ogledamo izbrani film. Ob nekaterih filmih se je nato potrebno pogovoriti uvodoma, najpomembneje pa po videnih vsebinah, saj lahko te sicer ostanejo nerazumljene ali nereflektirane. Uvodni pogovori omogočijo, da se težavne teme razbremeni s pojasnitvijo in usmeritvijo, na kaj naj bodo ob ogledu pozorni. Pogovor po projekciji pa omogoči, da lahko na podlagi primera (filma) kaj več spregovorimo o filmskih principih in zakonitostih, poglobljeno pa lahko spregovorimo tudi o temah, ki jih je režiser/-ka želel/-a posredovati občinstvu in kako se te v filmu izražajo .
Ta metoda filmske vzgoje je najbolj osnovna in še vedno najbolj ključna, za kar morajo biti dobri mentorji, ki film tudi dobro poznajo. Težavnost filma in pogovor se prilagodita glede na starost otrok.

Nekaj vtisov z enega pogovora z osnovnošolci v Sežani (v sklopu festivala Filmski teden Evrope 2103): VIDEO

Delavnica Zvočno opremljanje animiranega filma in sinhroniziranje (od starosti 9 let, 90-180 min)
Pri tej delavnici se ukvarjamo s pomenom zvoka, šuma, glasu in glasbe v filmih. Z zanimivimi in interaktivnimi pristopi omogočimo tudi vpogled v delovanje sinhroniziranja animiranih filmov. Otroci bodo tudi posneli primerne zvoke za video in obratno, ob določenih zvočnih posnetkih bodo razmišljali kakšna bi morala biti slika. Končen izdelek je zvočna adaptacija krajšega odlomka animiranega filma. Težavnost delavnice se lahko glede na starost tudi prilagodi.

Multimedijsko predavanje o zgodovini filma (od starosti 12 let, 45-60 min)
Zanimivo predavanje pospremljeno z referenčnim video gradivom, predstavi začetke filma in njegov razvoj do današnjih dni. Predavanje se lahko glede na izbrani fokus in čas izvedbe prilagodi.

Multimedijsko predavanje Pomen zvoka in glasbe v filmih (od starosti 12 let, 60-90 min)
Predavanje predstavi vse ključne aspekte filmske zgodovine, ki vključujejo razvoj zvoka v filmu. Skozi referenčne filmske posnetke bodo udeleženci prejeli vse potrebne informacije gledeoblikovanja zvočne kulise filma. Predavanje se lahko glede na izbrani fokus in čas izvedbe prilagodi.

Multimedijsko predavanje: Animirani film skozi čas in prostor (od starosti 12 let, 45-60min)
Predavanje z referenčnim video gradivom pojasni osnovne zakonitosti animiranega filma, njegove razlike glede na navadni film, skupne točke s fotografijo in sam zgodovinski razvoj animiranega filma. Predavanje se lahko glede na časovni obseg izvedbe prilagodi.

Filmski krožek (od starosti 12 let, skozi vse leto)
Krožek je kot izbirni predmet v popoldanskem času in poteka skozi vse leto na šoli. Krožek se lahko glede na število ur prilagodi, v vsakem primeru pa bi otroke želeli podučiti o temeljnih segmentih, ki oblikujejo filmsko formo in vsebino. Pouk bi bil sestavljen iz teorije, ki bi jo predstavili na zanimiv didaktičen način in prakse, torej praktičnega poskusa ustvarjanja filma. Mladi bi spoznali tudi filmske ustvarjalce in se spoznali z vsemi segmenti filmskega ustvarjanja (scenarij, snemanje, produkcija, distribucija itd.) Hodili bi tudi v kino in se po filmih pogovarjali o videnem.

Naročila in povpraševanja: info@vizo.si

Deli to stran z drugimi:


Komentarji so onemogočeni.