Uspešno smo zaključili projekt filmske vzgoje v VIZ po Sloveniji!

1. 7. 2016

V sklopu projekta »Vizojeva filmska vzgoja po vzgojno-izobraževalnih zavodih po Sloveniji«, ki ga Zavod Vizo s finančno podporo Slovenskega filmskega centra že drugo leto uspešno izvaja, smo v šolskem letu 2015/2016 obiskali kar 19 krajev po Sloveniji (Celje, Črnomelj, Divača, Domžale, Izola, Kamnik, Kranj, Komen, Koper, Krško, Litija, Ljubljana, Nova Gorica, Ormož, Ptuj, Sežana, Vače, Velenje in Žalec).

Kar 1716 otrok in mladih smo v svet filmske kulture popeljali z/s brezplačnimi izvedbami:

delavnice izdelovanja optičnih igrač in njihovega zvočnega opremljanja za vrtce (v sodelovanju z Vzgojno-izobraževalnim programom animiranega filma Slon; 16 izvedb)
– multimedijskega predavanja Uvod v razumevanje filma: Od izuma do umetnosti za osnovne šole (9 izvedb)
– multimedijskega predavanja Uvod v razumevanje filma: Od izuma do umetnosti za srednje šole (9 izvedb)
– multimedijskega predavanja Filmska izrazna sredstva za umetniške srednje šole (5 izvedb).

Med izvajanjem projekta smo prejemali izrazito pozitivne kritike in večkrat slišali željo po več filmsko-vzgojnih vsebinah v vzgojno-izobraževalnih zavodih, kar nam daje še več motivacije in zanosa za nadaljnje delo. Spodaj prilagamo nekaj zbranih fotografij in vtisov pedagoških delavcev, s katerimi smo letos sodelovali. Vrtec Sežana – enota Divača pa je celo objavil simpatično poročilo z delavnic na svoji spletni strani!

========
Idejna zasnova: Rok Govednik, Matic Majcen
Koordinatorka programa in vodja projekta: Maruša Ivančič
Mentorji filmske vzgoje: Rok Kušlan, Matic Majcen, Pia Nikolič,  Rok Govednik + mentorji Vzgojno-izobraževalnega programa animiranega filma Slon iz Društva za oživljanje zgodbe 2 koluta
Produkcija: Zavod Vizo
Podpora: Slovenski filmski center

logo-sfc

========

Predavanje je bilo zelo dobro strukturirano, predavatelj je bil jasen in zanimiv.
Lenka Keček Vaupotič, Gimnazija Ormož

FV v VIZ-Gim Koper

(Foto: Gimnazija Koper)

Vsebine ustrezno izbrane na otroku dopadljiv in razumljiv način. Všeč nam je bilo, ker je bil postopno prikazan postopek od risbe do risanke. Otroci so se izredno radi vključili v pripravljeno vsebino, kar se je kazalo v njihovem doživljanju in razumevanju. Želeli bi še nadaljevanje delavnice v tej smeri. Dobrodošle bi bile tudi delavnice za strokovne delavke, saj bi s tem znanjem lahko popestrile vzgojno delo.
Mirjam Rener in Mojca Mozetič, Vrtec Komen

Mentorja sta otrokom prikazala, kako so nekoč delali risanke in kako danes. Otroci so bili zelo navdušeni nad načinom nekoč. Mentorica je morala večkrat ponoviti ročno vrtenje filma. Najbolj so bili zainteresirani, ko so lahko sami sodelovali pri sinhronizaciji risanke z lastnimi instrumenti telesa. Želeli so si še in še ponavljanja. /…/ Otroci so predlagali, da bi tudi sami naredili risanko in to bo tudi naš naslednji cilj. Po odhodu mentorjev smo se z otroki pogovorili o delavnici. Dejali so : »Zakaj, so že šli!, Kdaj bodo zopet prišli?« s temi vprašanji sta si mentorja vsekakor prislužila desetko. Z načinom delavnic, se spodbuja filmska umetnost pri otrocih in pri nas samih strokovnih delavk. Želim si, da bi bilo več takih možnih srečanj. Hvala, ker ste delili vaše znanje z nami.
Branka Adamič Kolenc, Vrtec Mavrica (Izola)

FV v VIZ_Vrtec Divača

(Foto: Vrtec Sežana – enota Divača)

Otroci so bili zelo navdušeni in so z zanimanjem sodelovali, tudi animatorki sta bili z njihovim odzivom zelo zadovoljni. Sami so izdelali preprosto gibljivo sliko. Risanke in gibljive slike so jih tako navdušile, da so jih izdelovali tudi po počitku.
Polona Likozar, Vrtec pri OŠ Franceta Prešerna Kranj

Izvedba filmske vzgoje je bila zelo dobra. Učenci so bili motivirani za poslušanje oz. sodelovanje v pogovoru, kvizu ob koncu … V primerjavi z lanskoletno izvedbo lahko rečem, da je bila letošnja še boljša, bolj zanimiva, saj je mentor temo razširil, dodal kviz itd.
Damjana Rožman, OŠ Mirana Jarca Črnomelj

Predavanje je bilo dobro zastavljeno – s ključnimi pojmi (terminologijo) in premišljenim izborom video gradiva.
Matej Kocjan, Gimnazija Koper

raziskava

(Foto: Gimnazija Koper)

Mentor je kratko predstavil začetke fotografije oz. filma in le-to nazorno podkrepil s primeri. Glede na to, da so sodelovali otroci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, so bili praktični primeri bolje sprejeti kot teoretične osnove. Starejši otroci so se deloma vključevali, mlajši seveda starosti primerno manj. Starejši otroci so izkazali veliko zanimanja za praktično delavnico na temo filma. Zaključili smo, da bomo v naslednjem šolskem letu na to temo izvedli tehniški dan.
Vlasta Lekše, OŠ dr. Mihajla Rostoharja Krško

Filmsko vzgojo pozdravljam in si želim, da dijaki vidijo čim več umetniških filmov.
Tadej Tozon, SŠOF Ljubljana

Izvedba predavanja je bila zelo zanimiva in poučna. Dijaki so bili navdušeni in so izrekali same pozitivne komentarje. Želeli bi si še kakšno predavanje.
Lijana Martinc, ŠC Velenje ŠSD

Otrokom so bile delavnice všeč, trajale so kar uro in pol, kljub temu pa so otroci sodelovali in bili ves čas motivirani za dejavnosti. Otrokom sva strokovni delavki v oddelku ponudili papirnate trakove v ustvarjalnem kotičku, s katerimi so tudi v prihodnjih dneh lahko ustvarjali svoje risanke.
Anika Perhavec, Vrtec Divača

FV v VIZ_Vrtec Divača1

(Foto: Vrtec Sežana – enota Divača)

Delavnica je bila zelo prijetno presenečenje in doživetje za otroke. Otroci so bili motivirani. Nove informacije so hitro osvajali in aktivno sodelovali z mentorjema. Pri odhodu domov so otroci z navdušenjem pripovedovali, kako so naredili svojo »čudežno risanko«. Nekateri otroci so nadaljevali z ustvarjanjem tudi doma s starši. Hvala za prečudovit dopoldan, s katerim ste nam popestrili deževen dan.
Milena Simonič, Vrtec Otona Župančiča Črnomelj

Program filmske vzgoje je zelo dobrodošel. Delavnica je bila izvedena strokovno in korektno. Mentor Rok Govednik nam je bil vsem zelo všeč, tako mentoricama kot dijakom in dijakinjam; saj je strokovne vsebine predstavil nazorno, z uporabo sodobnih avdio-vizualnih metod. Dijake je znal motivirati, tako da so na predavanju aktivno sodelovali z odgovori in tudi vprašanji. Nekateri so izrazili željo po nadaljnjem osebnem sodelovanju v vašem projektu.
Zala Hriberšek in Alena Kocbek, Center za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Kamnik

Delavnica zvočnega opremljanja in sinhroniziranja animiranega filma je bila zastavljena in izvedena zelo dobro. Dobro je bilo, ker je imel g. Rok Govednik s seboj tudi primere filmskega traku in sličic o nastajanju filma (risank), kar je bilo otrokom še posebej zanimivo. S tem je tudi vzdrževal sodelovanje otrok, jih aktivno vključeval v delavnico.
Jernej Grdun, OŠ Gradec – Podružnična šola Vače

Zanimiva predstavitev  zgodovine filma, nekaj novega za dijake. Smiselno je te vsebine vključevati v učni proces.
Suzana Skrt, SŠ Izola

Zelo poučno in zanimivo predavanje, področje kulture, ki jo v izobraževalnem sistemu včasih pozabimo. Vse pohvale predavatelju, Maticu Majcnu, za pristop k srednješolcem. Dijaki so bili zelo motivirani za predavanje, posebej zato, ker jim je ta kultura zelo blizu.
Lidija Kokol, SŠGT Celje

Deli to stran z drugimi:


Komentarji so onemogočeni.